© 2023 by Name of Site. Proudly created with Wix.com

Jagodowa Polana - Agroturystyka Gorce  - idealny wypoczynek z widokiem na Tatry            Agroturystyczne kwatery Gorce, Noclegi Gorce, Noclegi Studzionki, kwatery ochotnica górna, Noclegi ochonica górna, AgroturysTyka Gorce

Dojazd / dojście

Agroturystyka Jagodowa Polana - Znajdż nas na mapach Google !  Kliknij na okrągły przycisk obok.

Do Jagodowej Polany prowadzą dwie drogi. Obie wymagają od kierowcy podstawowych umiejętności radzenia sobie z pochyłym terenem i zróżnicowaną nawierzchnią. Kierowcom nie posiadającym terenowych samochodów zalecamy drogę przez Przełęcz, od strony Ochotnicy Górnej. Dotąd nie znane są przypadki, żeby komuś nie udalo się bezpiecznie dotrzeć na miejsce;)  gwarantujemy, że w obu przypadkach, warto pokonać ewentualne niedogodności, aby na miejscu cieszyć się ciszą i przepięknymi widokami :)).

Kierunek od Ochotnicy Górnej

to górska SZOSA, w całości ASFALTOWA, przez Knurów - Przełęcz Knurowską oraz Ochotnicę Górną. We wsi Knurów należy pominąć zjazd na Szlembark i kierować się prosto, a następnie w prawo, pod górę, w stronę Przełęczy Knurowskiej. Kręta droga prowadzi wśród lasu, na szczyt wzgórza, a stamtąd w dół do Ochotnicy Górnej, Wieś ta jest długa, pokonanie jej będzie trwało kilka-kilkanaście minut. Następnie, mniej więcej ok. dwóch kilometrów za Ustrzykiem (boisko "Orlik"), należy skręcić w prawo, na charakterystyczny nowy most ze srebrnymi barierkami

oraz niewielkim drogowskazem:  "Osada Studzionki". Most jest opatrzony tablicą informacyjną "Wykonano ze środków Unii Europejskiej".

Stąd, wprost do Jagodowej Polany,  prowadzi węższa droga, także asfaltowa  (mijanki na trasie), o długości 1800 m,  różnica wysokości 260 m. (zimą także zalecamy łańcuchy oraz napęd 4x4).

Na szczycie za lasem, na wysokości Osady Studzionki,  dojeżdżając do rozwidlenia w kształcie litery T, należy skręcić w lewo - droga, przełamując się za wzniesieniem (koło figurki), prowadzi w w prawo, w kierunku zachodnim (ostatnie 100 m drogi grunowej). Kiedy zacznie znowu schodzić w dół, jesteście już na miejscu. Nasz dom stoi po prawej stronie, za niewielką kępą świerków.

Najbliższy przystanek PKS w Ochotnicy Górnej-Ustrzyku.

Pieszo od mostu ok 1h, spacerkiem przez las.

Dojazd od strony wsi Szlembark

jadąc od strony Nowego Targu w kierunku Krościenka i Szczawnicy, należy skręcić w lewo na most (drogowskaz: Knurów, Szlembark). Następnie w prawo, przez mały mostek, do miejscowości Szlembark. Tam , za kościołem, w pierwszą w lewo. Jest to wąska  asfaltowa  droga  o nazwie:  "Na Studzionki" -  przechodzi ona w częściowo utwardzoną drogę gruntową, o znacznym nachyleniu lecz umiarkowanej krętości. Pokonanie jej zajmie Wam około 20 minut.

Na szczycie wzniesienia, od razu za lasem, po lewej stronie, wyłania się nasza Agroturystyka Jagodowa Polana.

Droga nie należy do najłatwiejszych, ale latem, kiedy jest sucho, wjedzie nią każdy. Z uwagi na  pojawiające się na trasie nierówności terenu, nie zalecamy jej po intensywnych opadach (miejscami robi się grząska), oraz właścicielom samochodów typu kombi o b. niskim zawieszeni.

Zimą - wyłącznie napęd 4 x 4 oraz łańcuch lub pieszo.

Pieszo, od kościoła ok. 45 min, przyjemny spacer wśród lasu.

Najbliższy autobus z Knurowa.