top of page

Dojazd / dojście

Agroturystyka Jagodowa Polana - najlepsze  #noclegiwgorcach

Znajdż nas na mapach Google !

Kliknij na okrągły przycisk obok.

Podobało Ci się u nas ? Zostaw  tam swoją opinię, będziemy bardzo wdzięczni!!!

Do Jagodowej Polany prowadzą dwie drogi -  wybierz właściwą!

Obie wymagają od kierowcy podstawowych umiejętności radzenia sobie

z pochyłym terenem i zróżnicowaną nawierzchnią.

Kierowcom nieposiadającym terenowych samochodów bezwzględnie zalecamy drogę przez Przełęcz, od strony Ochotnicy Górnej.

Dotąd nieznane są przypadki, żeby komuś nie udało się bezpiecznie dotrzeć na miejsce;)  ale jeśli jesteś wielkim fanem jazdy wyłącznie po płaskim, to Jagodowa Polana nie jest miejscem, w które powinieneś się udać.

Gwarantujemy jednak, że warto pokonać ewentualne niedogodności, aby na miejscu cieszyć się ciszą i przepięknymi widokami :)).

Kierunek od Ochotnicy Górnej

dla samochodów osobowych!

to górska SZOSA, w całości ASFALTOWA, przez Knurów - Przełęcz Knurowską oraz Ochotnicę Górną.

Jadąc od strony Nowego Targu, We wsi Knurów należy pominąć zjazd na Szlembark (nie słuchać podpowiedzi Google Maps!) i kierować się prosto, a następnie w prawo i pod górę, tak jak prowadzi asfalt - w stronę Przełęczy Knurowskiej. Kręta droga do Przełęczy (jest naprawdę kręta! W sumie 82 zakręty), prowadzi wśród lasu, na szczyt wzgórza, a stamtąd w dół do Ochotnicy Górnej.  Wieś - najdłuższa w Polsce, a więc  pokonanie jej będzie trwało kilkanaście minut. Następnie, mniej więcej, ok. 2-ch kilometrów za Ustrzykiem (tam gdzie po prawej miniesz boisko "Orlik"), należy skręcić w prawo, na charakterystyczny nowy most ze srebrnymi barierkami, odblaskami oraz niewielkim drogowskazem:  "Osada Studzionki". Most jest opatrzony tablicą informacyjną "Wykonano ze środków Unii Europejskiej", ale nieco wcześniej, więc możesz jej nie zauważyć.

Stąd, wprost do Jagodowej Polany,  prowadzi węższa droga, także asfaltowa  (3 mijanki na trasie), o długości 1800 m,  różnica wysokości 260 m. (zimą bezwzględnie zalecamy łańcuchy, wysokie zawieszenie oraz napęd 4x4).

Na szczycie za lasem, na wysokości Osady Studzionki (skupisko kilku domostw z czerwonymi dachami po prawej),  dojeżdżając do rozwidlenia w kształcie litery T, należy skręcić w lewo - droga, przełamując się za wzniesieniem (koło "figurki"), prowadzi w prawo, w kierunku zachodnim (ostatnie 100 m drogi gruntowej). Kiedy trakt zacznie znowu schodzić w dół, jesteście już na miejscu. Nasz dom stoi po prawej stronie, za niewielką kępą świerków jako ostatni dom przed lasem.

Najbliższy przystanek PKS w Ochotnicy Górnej-Ustrzyku.

Pieszo od mostu ok 1h, spacerkiem przez las pod górkę. Lepiej mieć plecak zamiast walizki.

Kierunek od wsi Szlembark

tylko dla samochodów terenowych!

Jadąc od strony Nowego Targu w kierunku Krościenka i Szczawnicy, należy skręcić w lewo na most (drogowskaz: Knurów, Szlembark). Następnie w prawo, przez mały mostek, do miejscowości Szlembark. Tam , za kościołem, w pierwszą w lewo. Jest to wąska  asfaltowa  droga  o nazwie:  "Na Studzionki" -  przechodzi ona w częściowo utwardzoną drogę gruntową, o znacznym nachyleniu lecz umiarkowanej krętości. Pokonanie jej zajmie Wam około 20 minut.

Na szczycie wzniesienia, od razu za lasem, po lewej stronie, wyłania się nasza Agroturystyka Jagodowa Polana.

Droga nie należy do najłatwiejszych. Z uwagi na  pojawiające się na trasie nierówności terenu, kamienie i wyżłobione przez wodę koryta, nie zalecamy jej po intensywnych opadach oraz właścicielom samochodów  osobowych zwłaszcza tych o niskim zawieszeniu. Najlepiej mieć 4x4.

Pieszo, od kościoła ok. 45 min, przyjemny spacer wśród lasu.

Do Szlembarka sporadycznie dojeżdżają busy - przystanek przy kościele.